مالیات بر ارث سرقفلی

مالیات بر ارث سرقفلی مغازه چقدره؟ + (جدول مالیات بر ارث)

دسته بندی :

مالیات بر ارث سرقفلی

قبل از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله که مالیات بر ارث سرقفلی و جدول مالیات بر سرقفلی است، بهتر است توضیحی راجع به مالیات سرقفلی بدهیم. به طور کلی به مالیاتی که مالک حق سرقفلی هنگام منتقل کردن آن به فردی دیگر باید پرداخت کند، مالیات سرقفلی گفته می‌شود.

  • در قانون جدید، مالیات سرقفلی برای وراث درجه اول (فرزندان، پدر، مادر، زن، شوهر و نوادگان مالک که فوت شده است)به اندازه 3% ارزش آن است.

  • برای وراث درجه دوم (اجداد، برادر، خواهر و فرزندان آن‌ها) 6% است.

  • و برای وراث درجه سوم (عمو، عمه، دایی و خاله و فرزندان‌شان) 12% است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است از یک وکیل سرقفلی خبره کمک بگیرید.

جدول مالیات بر ارث

در قانون قدیم (پیش از سال 1395)، پس از قیمت‌گذاری اموال و ماترک شخص فوت شده و کم نمودن دین‌ها و هزینه‌ها، سهم هر یک از وراث تعیین می‌شد و بعد، معافیت‌­ها اعمال می­‌شد و مطابق با جدول قانون مالیات‌های مستقیم، میزان مالیات بر ارث هر یک از آن‌ها معین و پرداخت می‌شد.

حال جدول مالیات بر ارث جدید (پس از سال 1395) این‌گونه است که مال و اموال شخص فوت شده گروه‌­بندی می‌شود و مطابق با گروه مخصوص خود، نرخ‌های مختلفی برای مالیات آن در نظر گرفته می‌شود.

جدول مالیات بر ارث - مالیات بر ارث سرقفلی مغازه چقدره؟ مالیات بر ارث زمین تجاری چطور؟ در این جدول اطلاعات کامل برای شما نوشته شده است.
جدول مالیات بر ارث – مالیات بر ارث سرقفلی مغازه چقدره؟ مالیات بر ارث زمین تجاری چطور؟ در این جدول اطلاعات کامل برای شما نوشته شده است.

مشاوره تلفنی فوری با وکیل متخصص دعاوی سرقفلی :
1- تماس با شماره : 02155969715
2- تماس با تلفن :   09124094606

جدول مالیات بر سرقفلی

مظابق با ماده 59 قانون مالیات‌های مستقیم، انتقال حق سرقفلی در تاریخ مشخص توسط صاحبان این حق، با نرخ 2 درصد مشمول پرداخت مالیات سرقفلی خواهد بود.

بر همین مبنا، جدول مالیات بر سرقفلی به این شکل است که میزان وجوه دریافت شده توسط صاحب حق سرقفلی در ازای انتقال آن، مشمول پرداخت مالیات قرار می‌گیرد و دو درصد از آن باید تحت عنوان مالیات سرقفلی پرداخت بشود.

این پرداخت باید از طریق تنظیم اظهارنامه مالیاتی انجام شود.

مالیات بر ارث سرقفلی مغازه به اندازه 3% ارزش آن است.
جدول مالیات بر سرقفلی مغازه به اندازه 3% ارزش آن است. به کمک جدول بالا مالیات بر ارث ملک تجاری ۱۴۰۰ ، مالیات بر ارث مغازه قولنامه ای، مالیات بر ارث ملک 700 میلیونی یا 1 میلیاردی و … را به راحتی میتوانید محاسبه کنید.

مشاوره با وکیل برای مالیات سرقفلی مغازه

مالیات بر ارث سرقفلی موضوعی است که امکان دارد شما را دچار سردرگمی کند. هنگامی که با این شرایط مواجه می‌شوید، بهترین گزینه مشاوره با وکیل برای مالیات سرقفلی مغازه است.

شما با این کار می‌توانید سوالات خود را از وکیل متخصص سرقفلی بپرسید و از راهنمایی‌های او بهره ببرید.

مالیات بر ارث سرقفلی مغازه

معمولا درصد مالیات بر ارث سرقفلی مغازه و همه‌ی املاک تجاری به دلیل قیمت بالای آن‌ها، بیشترین رقم را دارد.

حساب کردن مالیات بر ارث سرقفلی مغازه، دو بخش مالکیت و سرقفلی را در بر می‌گیرد و مالیات مرطور به هرکدام، جداگانه حساب می‌شود و جمع آن‌ها میزان مالیات بر ارث مغازه می‌شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)