وکیل سرقفلی تهران

وکیل سرقفلی تهران (بهترین متخصص سرقفلی مغازه)

دسته بندی :

وکیل سرقفلی تهران

مسائل حقوقی در زمینه املاک تجاری از جمله پرونده‌های سرقفلی یکی از پیچیده‌ترین و پر پرچ و خم ترین مشکلات حقوقی به حساب می‌آیند. در این راستا برای حل مسائل سرقفلی نیاز است به جای انجام اعمال حقوقی خودسرانه و ناآگاهانه، به وکیل سرقفلی تهران یا هر شهر دیگری مراجعه کنید و با کسب مشورت از آن‌ها، بدون ریسک و با خیالی آسوده پرونده را به پایان برسانید.

اگر برای حل مشکلات حقوقی خود در زمینه‌ی املاک تجاری و سرقفلی به دنبال وکیل سرقفلی تهران می‌گردید، ما با داشتن سابقه کار قابل اعتماد و معتبر در خدمت شما هستیم.

مشاوره با وکیل خبره سرقفلی همراه با پاسخ فوری :
1- تماس با شماره : 02155969715
2- تماس با تلفن :   09124094606

سرقفلی چیست؟

سرقفلی حق یا امتیازی است که یک مغازه یا ملک تجاری پس از سال‌ها کار کسب می‌کند. در واقع سرقفلی یک ارزش معنوی برای ملک تجاری است زیرا کسب و کارهایی که قبلا در آن رونق داشته اند، باعث شهرت آن ملک شده‌اند و در ذهن مردم آن شهر مانده‌اند.

بنابراین، کسب و کارهای پیشین یک ارزش و امتیاز را برای آن ملک ایجاد کرده‌اند که به مشاغل بعدی کمک می‌کنند تا بهتر دیده شوند.

برای مثال، یک مغازه تجاری که از قدیم یکی از معروف‌ترین کیف و کفش فروشی‌های شهر بوده است، قطعا در ذهن مردم حک شده است و شهرت پیدا کرده است. این یک امتیاز برای آن ملک محسوب می‌شود.

مطابق با گفته‌های وکیل سرقفلی تهران و سار استان‌ها که عوام آن را وکیل سرقفلی مغازه یا وکیل ملکی نیز می‌نامند، در زمان عقد قرارداد یا نوشتن اجاره‌نامه برای اجاره دادن ملک سرقفلی، مستاجر باید حق سرقفلی را به موجر آن ملک بپردازد زیرا با اشتغال در آن ملک، از امتیاز آن مغازه جهت رونق کسب و کار خود استفاده می‌کند.

در پایان قرارداد نیز موجر باید مبلغی را ترجیحا زیر نظر وکیل سرقفلی تهران یا شهرهای دیگر، به مستاجر بپردازد به این دلیل که مستاجر با زنده نگه داشتن آن ملک تجاری، امتیازی برای آن کسب کرده است.

وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها فردی است که تمرکز اصلی خود را بر پرونده‌های املاک تجاری می‌گذارد.
وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها فردی است که تمرکز اصلی خود را بر پرونده‌های املاک تجاری می‌گذارد.

بهترین وکیل سرقفلی تهران کیست؟

از آن‌جایی که سرقفلی یکی از موضوعات حساس حقوقی است و پرونده‌های این زمینه پیچیدگی‌های خاصی دارند، باید در یافتن بهترین وکیل سرقفلی تهران و حتی سایر شهرها بسیار دقیق باشید.
بهترین وکیل سرقفلی تهران یا هر شهر دیگری با توجه به ویژگی‌ها و تجربیات خاصی که در زمینه‌ی امور تجاری و سرقفلی دارد، شناخته می‌شود.
برخی از ویژگی‌های بهترین وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها عبارت اند از:
  • تسلط کامل بر امور سرقفلی.
  • متمرکز بودن بر پرونده‌ها و قوانین سرقفلی.
  • داشتن تجربه بالا در زمینه سرقفلی.
  • توانا بودن در نوشتن قراردادهای مرتبط با سرقفلی.
  • متعهد بودن در انجام کار.

موسسه حقوقی دادمند با سال‌ها تجربه در انجام پرونده‌های تجاری از جمله سرقفلی و با ارائه خدماتی چون مشاوره تخصصی و …، در خدمت شماست تا شما با مشورت گرفتن از بهترین وکیل سرقفلی تهران آگاهی کسب کنید و این موسسه در حل مشکلات حقوقی در زمینه سرقفلی یاری رسان‌تان باشد.

پیش از انتخاب وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها بهتر است این نکات را در نظر بگیرید:
  • تخصص اصلی وکیل سرقفلی تهران و … در زمینه‌ی امور سرقفلی باشد.
  • تجربه‌ی کافی وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌های ایران در انجام پرونده‌های سرقفلی را داشته باشند.
  • وکیل سرقفلی تهران و دیگر شهرها شنونده‌ی خوب و صبوری باشد.
  • سابقه کار بالایی در این حیطه داشته باشد.
  • خوش‌قول باشد و اطمینان دهد که پرونده را به خوبی به پایان می‌رساند.
وکیل سرقفلی تهران و دیگر شهرها با دانش تخصصی و تجربه کافی در این امور، می‌تواند به خوبی پرونده شما را به نتیجه برساند.
وکیل سرقفلی تهران و دیگر شهرها با دانش تخصصی و تجربه کافی در این امور، می‌تواند به خوبی پرونده شما را به نتیجه برساند.

انواع سرقفلی در قانون

بنا به گفته‌ی وکیل سرقفلی تهران و همه‌ی استان‌ها، عموما سرقفلی به دو نوع تقسیم می‌شود: سرقفلی واقعی و سرقفلی مجازی.

حق سرقفلی یا همان سرقفلی واقعی چیست؟

حق و امتیاز سرقفلی به نوع شغل ربطی ندارد و صرفا مرتبط با شهرت و امکانات ملک است.

برای مثال اگر پاساژ جدیدی ساخته شده باشد، مغازه‌های موجود در آن پاساژ تنها حق سرقفلی را دارا هستند. این نوع تعریف از سرقفلی، سرقفلی واقعی نیز می‌تواند خوانده شود.

سرقفلی حق و امتیازی است که موجر ملک سرقفلی هنگام عقد قرارداد اجاره به مستأجر واگذار می‌کند و در عوض، مستاجر مبلغی را به موجر پرداخت می‌کند. این مبلغ در واقع قیمت حق و امتیاز آن مغازه تجاری است که قبل از اجاره نیز وجود داشته است و حالا در خدمت مستاجر قرار گرفته است. حال این مستاجر، مالک سرقفلی نامیده می‌شود.

عواملی که میزان سرقفلی واقعی را تعیین می‌کنند عبارت اند از: موقعیت مکانی ملک تجاری، نوع ملک تجاری، اندازه و مساحت آن، تجهیزات و امکاناتی مانند برق، آب، تلفن و …

اگر مالک مغازه تجاری هنگام عقد قرارداد از مستاجر حق سرقفلی را اخذ کرده باشد، وظیفه دارد در زمانی که مستاجر ملک را تخلیه می‌کند، ارزش حق و امتیاز سرقفلی را به قیمت روز به مستاجر پرداخت کند و یا مستاجر اجازه دارد که این حق را با دریافت مبلغی، به مستاجر دیگری منتقل کند. در این شرایط باید توجه داشت که در قرارداد اولیه، حق انتقال منافع عین مستاجره از او گرفته نشده باشد.

حق کسب و پیشه و یا همان سرقفلی مجازی چیست؟

حق کسب و پیشه یا سرقفلی مجازی ، با میزان تلاش و موفقیت کسب شده و شهرت مغازه‌دار مرتبط است و مقدار درآمدی که از کسب و کار به دست آمده است با سنجش میزان سرمایه‌گذاری دخالت دارد.

از حق کسب یا پیشه با نام  حقوق تجاری نیز یاد می‌شود و برخی آن را سرقفلی مجازی می‌نامند. عده‌ای هم هستند که تفاوتی میان حق کسب و پیشه و سرقفلی حس نمی‌کنند در حالی که این دو، حقوق جدا از هم و در راستای اهداف متفاوتی هستند.

انواع سرقفلی را می‌توان در دو دسته سرقفلی واقعی و سرقفلی مجازی تقسیم کرد.
انواع سرقفلی را می‌توان در دو دسته سرقفلی واقعی و سرقفلی مجازی تقسیم کرد.

وکیل سرقفلی مغازه

وکیل سرقفلی تهران یا هر جای دیگری که در امور مغازه و املاک تجاری تخصص دارد، می‌تواند از طرق مختلفی به شما کمک کند تا پرونده‌های ملکی خود را به موفقیت به سرانجام برسانید.
برخی از کارهایی که وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها انجام می‌دهند عبارت اند از:
  • مطالعه قوانین متعدد مرتبط با سرقفلی.
  • آگاهی کامل وکیل متخصص نسبت به تفکیک سرقفلی و حق کسب و پیشه.
  • استفاده از دانش مورد نیاز در ارتباط با قوانین مختلف این حوزه از جمله مدنی،  قوانین ارتباط بین موجر و مستاجر، قوانین دیگر و آیین‌نامه‌ها.
  • تشخیص وکیل متخصص در این موضوع که دعوا با توجه به کدام یک از قوانین اقامه گردد.
  • جلوگیری از صرف هزینه‌ی بی‌جا در صورت بروز اشتباه در تقدیم دادخواست.
  • توانایی در نوشتن قرارداد بدون هیچ‌گونه ایراد.

قانون سرقفلی سال ۱۴۰۰

پیشنهاد ما این است که علاوه بر مشورت با وکیل سرقفلی تهران یا …، خود شما نیز دید کلی نسبت به قوانین سرقفلی سال 1400 داشته باشید.

قانون سرقفلی در ارتباط با انتقال سرقفلی به فرزند سال ۱۴۰۰

در این باره که آیا منتقل کردن سرقفلی به فرزند، انتقال به غیر به حساب می‌آید یا خیر، جا دارد بگوییم که اختلاف نظرات بسیاری به وجود آمده است که البته ما معتقد هستیم که منتقل شدن سرقفلی به فرزند، انتقال به غیر است و آن شخص برای انتقال باید حتما اجازه مالک را کسب کرده باشد. در غیر این صورت مرتکب تخلف در قانون شده است و موجر این اجازه را دارد که با رجوع کردن به دادگاه، درخواست تخلیه ملک را داشته باشد. در این موقعیت، فقط نیمی از مبلغ سرقفلی به مستاجر پرداخت می‌شود.

قانون سرقفلی مغازه و انتقال آن به ورثه سال ۱۴۰۰

سرقفلی، ارزش مالی دارد و مانند اموال دیگر، جزو دارایی شخص متوفی بع حساب می‌آید که پس از فوت مالک ملک سرقفلی، در بین وراث آن تقسیم می‌گردد. در این میان، ممکن است که منافع حق و امتیاز سرقفلی یا مبلغ آن میان ورثه تقسیم گردد و در صورت درخواست دادن مالکیت وراث بر سرقفلی باید آن مبلغ را برگردانند و به موجر پرداخت کنند.

قانون سرقفلی مغازه سال ۱۴۰۰

مقرراتی در خصوص روابط بین موجر و مستاجر سرقفلی در سال 1376 به وجود آمد. همان قوانین در سال ۱۴۰۰‌ نیز وجود دارد و حاکم می‌باشد. طبق قانون، سرقفلی وجهی است که در ابتدای عقد قرارداد اجاره، مستاجر وظیفه دارد به موجر پرداخت کند تا در ازای آن، حقوق و امتیازاتی را از آن ملک تجاری کسب کند.

شرایط انتقال قانونی سرقفلی مغازه در سال ۱۴۰۰

ماده 19 قانون روابط بین موجر و مستاجر، شرایط انتقال سرقفلی مغازه را نشان می‌دهد که به این شکل است: در صورتی که مستاجر محل کسب یا پیشه یا تجارت توسط اجاره‌نامه، حق انتقال سرقفلی به غیر را دارا باشد، این اجازه را دارد که برای همان شغل یا شغلی شبیه به آن، منافع مورد اجاره را به همراه سند رسمی به فرد دیگری منتقل کند.

این در حالی است که در زمانی که داخل اجاره‌نامه حق انتقال به غیر از او گرفته شده باشد یا اجاره‌نامه‌ای وجود نداشته باشد و مالک به انتقال به غیر رضایت ندهد و از قبل نیز راضی نباشد، او باید علاوه بر تخلیه مورد اجاره، حق و امتیاز مستاجر را نیز پرداخت کند.

این موارد، نکاتی هستند که یک وکیل سرقفلی تهران یا هر استان دیگری به شما گوشزد خواهد کرد و شما را آگاه می‌سازد.

محاسبه سرقفلی

اگر فروش سرقفلی به شکل دائمی باشد و خریدار مجاز به انقال سرقفلی به غیر باشد، درصد حق مالک در فروش سرقفلی به این صورت محاسبه می‌گردد:

  • تا 500 میلیون تومان: 10 درصد
  • بیش از 500 تا 1 میلیارد تومان: 8 درصد
  • بیش از 1 میلیارد تا 2 میلیارد تومان: 6 درصد
  • بیش از 2 میلیارد تا 4 میلیارد تومان: 4 درصد
  • بیش از 4 میلیارد تومان: 2 درصد

در صورتی که فروش سرقفلی به صورت دائمی نباشد و خریدار حق انتقال سرقفلی به غیر را نداشته باشد، درصد حق مالک در فروش سرقفلی به این صورت محاسبه می‌گردد:

  • اگر تا 50 میلیون تومان باشد: 2 درصد
  • اگر بیش از 50  تا 100 میلیون تومان باشد: 1 درصد
  • اگر بیش از 100 تا 500 میلیون تومان باشد: 0/75 درصد
  • اگر بیش از 500 میلیون تومان باشد: 0/5 درصد
جهت محاسبه سرقفلی بهتر است با یک وکیل سرقفلی تهران یا سایر استان ها مشورت کنید.
جهت محاسبه سرقفلی بهتر است با یک وکیل سرقفلی تهران یا سایر استان ها مشورت کنید.

فروش سرقفلی

پس از فروش سرقفلی مغازه یا ملک تجاری، باز هم اکثر اختیارات در ارتباط با ملک، متعلق به صاحب آن ملک تجاری است. برای مثال، خریدار سرقفلی این اجازه را ندارد که بدون کسب رضایت و اجازه فروشنده، هیچ‌گونه تغییری را در ملک ایجاد کند. غیر از این، خریدار هیچ اجازه و اختیاری در ارتباط با تغییر دادن کسب و کار مغازه تجاری و یا فروش آن به شخصی دیگر ندارد.

البته جا دارد این نکته را بگوییم که در صورتی که بین طرفین معامله توافقات لازم شکل گرفته باشد، این شرایط می‌تواند تغییر کند.

حال به این موضوع اشاره می‌کنیم که منتقل کردن سرقفلی مغازه به چه نحوی صورت می‌گیرد؟

به طور کل جهت انتقال مالکیت سرقفلی مغازه، 3 راه وجود دارد که بهتر است پیش از اقدام، با وکیل سرقفلی تهران یا سایر استان‌ها مشورت نمایید.

در این بخش به روش‌های مختلف انتقال سرقفلی پرداخته‌ایم:

  • انتقال سرقفلی به صورت اختیاری

این سبک از منتقل نمودن سرقفلی مغازه به صورتی است که به خواست و با اختیار مالک سرقفلی و به همراه یک سند رسمی یا سند عادی به مستاجر داده میشود.

در این شیوه‌ی انتقال، بعد از آن که مدت زمان قرارداد به اتمام برسد، مالک سرقفلی وظیفه دارد مبلغی که برای حق سرقفلی دریافت کرده بوده را به نرخ روز حساب کند و به مستاجر بپردازد.

  • انتقال سرقفلی به صورت قهری

این شیوه‌ی انتقال دادن سرقفلی مغازه تجاری در شرایطی صورت می‌پذیرد که مستاجر ملک تجاری فوت کند و حق و امتیاز سرقفلی مغازه‌اش با کسب مشاره از وکیل سرقفلی تهران ، مشهد، شیراز، اصفهان یا هر استان دیگری به ورثه‌ی او منتقل شود.

  • انتقال سرقفلی به روش قضایی

زمانی که یک مقام قضایی حکم منتقل شدن سرقفلی به یک فرد دیگر را بدهد، این سبک از انتقال سرقفلی را انتقال قضایی می‌نامیم.

بر فرض مثال در شرایطی که یک مستاجر حق انتقال سرقفلی را نداشته باشد و شخص مالک نیز قصد خرید آن را نداشته باشد، مستاجر با مشورت با وکیل سرقفلی تهران و سایر استان‌ها می‌تواند توسط اقدام قضایی، حکم فروش به غیر را اخذ نماید.

انتقال سرقفلی به شکل‌های اختیاری، قهری و قضایی می‌تواند صورت بگیرد.
انتقال سرقفلی به شکل‌های اختیاری، قهری و قضایی می‌تواند صورت بگیرد.

استعلام سرقفلی مغازه

به گفته‌ی بهترین وکیل سرقفلی تهران ، استعلام گرفتن از سرقفلی مغازه در شرایطی نیاز می‌شود که شما مطمئن نباشید فرد مورد نظر، مالک ملک یا مغازه تجاری‌ای است که قصد دارید اجاره کنید، یا خیر.

غیر از این، در زمانی که مالک مغازه تجاری فوت کند و پس از آن چندین فرد ادعا کنند که مالک آن هستند، می‌توانید با استعلام گرفتن متوجه بشوید که مالک حقیقی چه کسی است و مشخصات او چیست.

مغازه سرقفلی شهرداری

در صورتی که مغازه سرقفلی شما در طرح شهرداری قرار داشته باشد ولی در حال حاضر طرح اجرا نشده باشد، شما این اجازه را دارید که منافع سرقفلی را انتقال دهید.

البته انتقال سرقفلی‌ای که در طرح شهرداری است باید با قید کردن این موضوع در قرارداد صورت گیرد تا قانونی باشد.

مدت زمان سرقفلی چقدر است؟

جهت پاسخ به سوال‌هایی که در زمینه‌ی سرقفلی دارید، از جمله: مدت زمان سرقفلی چقدر است و … می‌توانید با موسسه حقوقی دادمند در ارتباط باشید.
فراموش نکنید که حل مشکلات حقوقی به خصوص در این زمینه، موضوعی نیست که شما بتوانید به تنهایی حل کنید. حضور وکیل سرقفلی تهران یا شهری که در آن زندگی می‌کنید، می‌تواند امنیت شما را در حل مسائل بالا ببرد.
5/5 - (1 امتیاز)